La tarda de l'excursió a Múnic la vam dedicar a fer una visita "express" al Deutsches Museum. I dic "express", perquè em sembla que aquest museu és als museus tècnics el que el Louvre és als museus d'art. Necessitaries una setmana per poder veure tot el museu en detall. Sense comptar la part que no està a Múnic! La seu de Múnic "només" té 47000 metres quadrats. 13 vegades la sala principal del Cosmocaixa de Barcelona. 6 vegades el terreny de joc del Camp Nou.
El museu està organitzat en diferents seccions: al soterrani hi ha la zona dedicada a la mineria. Després trobem la zona dedicada a la navegació, i tota la part sobre l'energia elèctrica. Més amunt hi ha la secció de la aeronàutica, i finalment a l'última planta la secció dedicada a l'espai.
Nosaltres vam fer una visita ràpida a cada secció. Vam començar per la minera. Hi ha reproduccions de diferents tipus de mines, i dels mètodes d'extracció en diferents èpoques.
Mina de sal. Realment, la reproducció està molt ben feta. Pels que hem visitat les mines de Cardona, és realment sorprenent la semblança amb una mina real.
Un dels túnels de la mina de carbó.
Vagonetes a la mina de carbó. A mesura que s'avança per l'exposició, es va avançant en el temps.
Fins arribar a la maquinària més moderna.
A continuació, després de saltar-nos tota la part corresponent al processament dels materials extrets a la mina, vam anar a la secció de navegació. Aquí hi ha reproduccións a escala de molts vaixells famosos, i també vaixells reals. De fet, aquest fet és un dels més destacables del museu: molts dels "objectes" (i per objectes vull dir avions, vaixells, motors...) que s'exposen no són reproduccions, sino que són originals.
.JPG)
Maqueta del Titànic. A més a més d'aquesta maqueta (on ens van explicar la història de la quarta xemenèia), hi ha reproduccions a tamany real dels camarots pels viatgers. És interessant comparar els camarots de primera i tercera classe.

La foto no fa justícia, però aquest és una de les peces que més em va agradar del museu. És l'U-1, el primer submari militar alemany. És l'autèntic, no és una reproducció. 42 metres de submari dins del museu. Ara el submarí que hi ha a fora del Cosmocaixa Barcelona ja no és tan espectacular per mi. Hi ha moltíssima informació interessant sobre aquest submari. Per exemple: cada una de les "bateries" elèctriques del submari costava a l'època l'equivalent a un pis.
Maqueta del Titànic. A més a més d'aquesta maqueta (on ens van explicar la història de la quarta xemenèia), hi ha reproduccions a tamany real dels camarots pels viatgers. És interessant comparar els camarots de primera i tercera classe.
La foto no fa justícia, però aquest és una de les peces que més em va agradar del museu. És l'U-1, el primer submari militar alemany. És l'autèntic, no és una reproducció. 42 metres de submari dins del museu. Ara el submarí que hi ha a fora del Cosmocaixa Barcelona ja no és tan espectacular per mi. Hi ha moltíssima informació interessant sobre aquest submari. Per exemple: cada una de les "bateries" elèctriques del submari costava a l'època l'equivalent a un pis.
En una pròxima entrada us acabaré d'explicar la visita. Encara falta la part de l'energia elèctrica, l'aeronàutica...
Sigueu feliços!
Sigueu feliços!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada